Migration tool looks empty after i did the import process of the config xml.

Reply
L2 Linker

Migration tool looks empty after i did the import process of the config xml.

I am trying to load my firewall config into MT 3.3.15
My firewalls are managed by Panorama, for that reason i am making an export using the option export panorama and devices config bundle. Then, into MT I am selecting only the config of the firewall i need.
the problem is: after the upload of the xpecifig firewall config.xml i have nothing in policies, nat or securirit, objects all looks empty.
i need help because i have reached the maximun quantity of services in my firewall. I can not to commit any changes
i need the MT to make a consolidate process examples (consolidate the services in my firewall)

Any help will be greatly appreciated.

Thankds in advanced

Rherrera

L7 Applicator

Re: Migration tool looks empty after i did the import process of the config xml.

Hi,

If the configuration its in panorama why you just import the Panorama Device into the Tool ? And them import only the Panorama device into the project?

L2 Linker

Re: Migration tool looks empty after i did the import process of the config xml.

Hola!.. can i write in spanish?

I tried that you said, but does not work

This is my environment: 

i have 12 firewalls. including 2pa-3020. they are managed by a panorama console.

I tried to export just the config from the pa-3020 from panorama selecting export or push device config bundle but it does not works. i see an error showing that: not imported config found for this device. 

for that reason the only option is - i think - to select export panorama and device config bundle.

when i dit this, from the MT i can to upload  the specific firewall config,

i have followed the normal procedure: create a project and then upload the xml. but when i did this i have nothing within policies (nat and security), objects and services. :(

The las option was import the panorama config bundle almost 30mb. after that i can see in the combobox option that i can select any of my firewalls, but if u select one the same happens. my policies and services all looks empty.

i dont know if i am doing something wrong.

I need the MT to optimice the services and policies on my firewalls

I was wondering if you have time to make a quick session or maybe i can call you.

Thanks and advanced!!

L7 Applicator

Donde tienes la configuracion, en Panorama o en el firewall? Si toda la configuration del pa3000 esta en Panorama solo has de vincular el Panorama con la herramienta. Desde la parte de Devices. Ahi te pedira el user y password y despues se descargara todas las configs. Crea el proyecto y selecciona como source el Panorama que ahora te aparecera dentro del combo box. Desde dentro del proyecto doble click sobre el Panorama.

Esto traera la config de Panorama, has de ir al Deviceconfig que asignas a tu Pa3000 y juega desde ahi...

Si la config esta en el pa3000 haz lo mismo pero ahora desde dentro del proyecto importas el Pa3000.

Si tienes mitad de config en panorama y la otra mitad en el firewall entonces tenemos un problema :)

Para hacer lo que comento necesitas que la herramienta llegue por ip al Panorama.

L2 Linker

Hola y muchas gracias por aceptar cambio de lenguaje. 

1)

Donde tienes la configuracion, en Panorama o en el firewall?: en Panorama

2)

Si toda la configuration del pa3000 esta en Panorama solo has de vincular el Panorama con la herramienta. Desde la parte de Devices. Ahi te pedira el user y password y despues se descargara todas las configs. Crea el proyecto y selecciona como source el Panorama que ahora te aparecera dentro del combo box. Desde dentro del proyecto doble click sobre el Panorama.

Esto traera la config de Panorama, has de ir al Deviceconfig que asignas a tu Pa3000 y juega desde ahi...

Rocio/ Me parece genial, no afectara mis equipos en produccion lo que realice en el mt correcto?

3) Si la config esta en el pa3000 haz lo mismo pero ahora desde dentro del proyecto importas el Pa3000.

4) Si tienes mitad de config en panorama y la otra mitad en el firewall entonces tenemos un problema :)

Rocio/ espero que no..... en teoria todo esta en el panorama. 

5) Para hacer lo que comento necesitas que la herramienta llegue por ip al Panorama.

rocio/ donde estoy creo podre hacerlo, pero me causa duda lo que me sucede... me estan cambiando permisos para acceder directamente desde mi estacion que tiene la mt instalada hacia los fw y la consola de panorama

Realizo pruebas y vuelvo con datos.

Muchas gracias por tu seguimiento.

PD: la mt es un excelente producto.. ponle Quimera.... es la union de elementos (bestias o moustros miticos) muy fuertes y todo lo que brinda al final "aniquila" un monton de trabajo que deberia hacerse manualmente.. por ello quimera!!

L2 Linker

Hola. recien realice lo solicitado.  Y si en efecto tengo ya todos los equipos. pero ahora esta es mi duda. 

como ya tengo todos los dispositivos me voy al combobox y selecciono unicamente mi equipo 3020. al realizar esta opcion ya no se me visualizan reglas, servicios, objetos. es esto normal? 

lo que requiero es poder observar todos los servicios que tengo por equipo para  eliminar duplicados, pero al seleccionar alguno me indica debo elegir un vsys. si elijo el vsys  requerido entonces no me aparece nada .

seguidamente capturas.. 

L7 Applicator

La config que tienes que importar es la de panorama. No deberias seleccionar el 3000 en ningun sitio.  Sabes la version de Panorama y si esta utilizando jerarquia de padres e hijos?

L2 Linker

Buenos dias!! thank you so much for your help!!

Justo era eso. al tener jerarquia de padres e hijos estaba seleccionando la configuracion del Hijo y las politicas y objetos residen en el "objeto primario"

La Mt  funciona perfectamente. Mil gracias por el apoyo.

have a wonderful day!!! 

L2 Linker

Hola. es posible eliminar las imagenes enviadas por favor?

se lo agradeceria si pueden ser eliminadas de este post. intente hacerlo pero no encontre como editar

Atenta a sus comentarios

L7 Applicator

Done. Glad to help !

Like what you see?

Show your appreciation!

Click Like if a post is helpful to you or if you just want to show your support.

Click Accept as Solution to acknowledge that the answer to your question has been provided.

The button appears next to the replies on topics you’ve started. The member who gave the solution and all future visitors to this topic will appreciate it!

These simple actions take just seconds of your time, but go a long way in showing appreciation for community members and the Live Community as a whole!

The Live Community thanks you for your participation!